יום ראשון, 14 בספטמבר 2014

מסע פרסום בגוגל אדוורדס

השיטה האפקטיבית ביותר להשגת לקוחות, ולתפיסת מיקומים טובים בתוצאות החיפוש של גוגל במהירות הבזק  – היא ללא ספק פיתוח מודעות במערכת אדוורדס בשביל קידום אתרים ממומן. ולכן בתור בעל עסק או מקדם אתרים, שיטה זו היא תרנגולת המטילה ביצי זהב.

קידום ממומן, או PPC – Pay Per Click, מתמקד  בעבודה עם אדוורדס - מוצר הפרסום הנרחב ביותר של Google, המציע שני סוגים של תשלומים: תשלום לפי קליק, או תשלום לאלף הופעות מראש.
בעת הקמתו, 30% מכמות הקליקים של הגולשים היו למודעות אדוורדס, אחוז ההקלקות היום עומד על 5%, אך ה"לידים" שמייצרות המודעות, הם מאוד איכותיים ובעלי אחוזי המרות מרשימים. המודעות בעלות טקסט קצר, ודורשות כתיבה חכמה וקולעת, כדי להשיג יתרון וליצור משיכה של הגולשים. מאמר זה יעביר אתכם דרך האפשרויות הבסיסיות שהכלי מציע בתחום קידום אתרים.

אסטרטגיית פרסום נחוצה בפיתוח מודעות ממומנות - תפקיד המודעה הוא לייצג ביטוי וקבוצת ביטויים, ולכן מוטב להשקיע בפרסום מודעות אדוורדס בעלות ביטויים משלימים במקביל. כמה שיקולים חשובים שיש לקחת בחשבון, בביצוע רכישת מודעה או קבוצת מודעות:

כמה מודעות העסק שלך צריך?  
אסטרטגיית פרסום אפקטיבית, תכלול חלוקה מאוד ממוקדת של קבוצות מילות מפתח המדברות נושא אחד. לכל מילות המפתח נצטרך לפתוח קבוצה נוספת של מילות מפתח, עם מודעות הרלוונטיות אליה, שמפנות לדף רלוונטי באתר שלכם. המודעה תקבל כך ניקוד גבוה וכך נשלם פחות על כל קליק.
גוגל תיתן ציון איכות לכל דף שאליו נפנה לינקים, וכן אם הרלוונטיות של מילות המפתח והמודעה זהים, וגם בהתחשב למחירי המתחרים שלכם.

- מומלץ להכניס עד 15 מילות מפתח לקבוצת מודעות אחת, כדי לבנות מודעה ממוקדת במהירות.
- אפשר לחדש בכל זמן, את הרלוונטיות של מילת המפתח כדי להוריד מחירים. וגם כדי לבדוק שמילת המפתח במודעה ששולחת את הגולש אל הדף הרלוונטי מספיק מושכת וחזקה, לבדוק שדף האתר נטען מספיק מהר, ועוד.
- ניתן להשהות מודעה אם הרלוונטיות שלה ירדה, ולהחזיר אותה במידה ותוכל לשמש אותנו פעם נוספת. עושים זאת בדרך כלל כשמודעה איננה ממירה לאתר שלנו מספיק טוב, או הפכה ליקרה מידי בעבורנו.
- מחירי הקליקים משתנים לפי התחרות, מה שזול היום עלול להיות יקר למחרת, וכן להיפך.

שימוש בביטויים ארוכים עם פחות חיפושים לעומת ביטויים קצרים עם הרבה חיפושים
על ביטויים ארוכים יהיה חיפוש נמוך יותר אך המודעה תהיה זולה יותר לפי קליק.
מילה ממירה, היא לרוב בעלת "זנב ארוך". ביטוי ארוך יותר, שאומנם פחות אנשים מחפשים אותו אבל מי שייחפש "אייפון 5 בצבע שחור", סביר להניח שהוא מוכן לקנייה, והוא ממוקד יותר. מה שאומר פחות חיפושים של מילות המפתח – אך אחוזי המרה גבוהים יותר.

פרסום במדיה – אדסנס 
פרסום של תמונה וטקסט או באנר בתוך אתרים חיצוניים.
באנרים באתרי שותפים באדוורדס, או  מודעות ברשת התוכן (בשונה ממודעות ברשת החיפוש, שמופיעות בתוצאות החיפוש של גוגל).  באדסנס תוכלו לפתח באנרים בעלי צורות שונות באתרים המשתפים פרסומות ברשת התוכן.
- ניתן לעקוב אחרי הבאנרים ולבדוק את התוצאות שכל אחד מהם מניב וגם לחבר זאת לגוגל אנליטיקס בשביל מעקב אחרי תוצאות הקמפיין. תוכלו  גם לקבוע מטרות ויעדים שגם יתממשקו עם גוגל אנליטיקס.

- בחרו תמונות רלוונטיות ומעניינות לבאנרים ברשת התוכן
יש אפשרות לתמונות סטטיות (ללא תזוזה) ולתמונות דינאמיות (בעלות תזוזה).
חוץ מפרסום באנרים באמצעות אדסנס, תוכלו לפרסם פרסומות וסרטוני תדמית ב- Youtube, מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם ובו ניתן לקבל חשיפה גבוהה מאוד.

- באמצעות כלי ה- Google As Planner, תמצאו את משבצות הפרסום הפנויות וכן תעקבו אחר כמה טראפיק נכנס לאתרים החיצוניים המשתפים באנרים ופרסומות בעמודיהם.

- לאורך השנים, אצל גולשים רבים נוצר "עיוורון כלפי באנרים", כלומר - כשהם בעמוד שיש בו באנר, הם מתייחסים אליו כחלק התוכן הרגיל, ולעיתים ישנם אחוזי הקלקה גבוהים יותר בפרסום מסוג זה.

מיקוד לפי מיקום מול תחומי עניין באדסנס (אתרים אחרים)
השימוש במיקוד לפי מיקום, ממקם את המודעות בעמודים ובאתרים ספציפיים באינטרנט, לפי מילות המפתח. פרסום מבוסס עניין ממקם את המודעות באתרים העוסקים בעניין הרחב יותר של נושא המודעה. לדוגמא: מודעה עם הביטוי "בתי מלון" יכולה התמקם באתרים ממוקדים שמדברים על בתי מלון, או באתרים מבוססי עניין שמדברים על חופשות ופנאי באופן כללי.

פרסום לפי מיקום גאוגרפי וביקורות – הנתונים הדמוגרפים של הגולשים יכולים להילקח בחשבון. ניתן לייעד מודעות לפי מיקום הגולשים בעולם, ולמקד קמפיינים שונים למיקומים שונים. במודעה יופיעו גם ביקורות של בעלי מקצוע או גולשים אחרים ודירוג האתר. ניתן גם למד קמפיינים שונים למיקומים שונים. מי שמוכר למשל בלונדון, יכול להתמקד על קהל לקוחותיו בעיר לונדון ובשפה האנגלית, ומי שמעוניין למקד קמפיין אחד לקהל בסינגפור וקמפיין אחד בניו יורק, ישתמש בכלי הזה.

פרסום בסמארטפון ובטאבלט – יותר ויותר גולשים פונים לגלישה במכשירים הסלולריים ובטאבלטים והשימוש נהפך לנרחב יותר ככל שהזמן עובר. ניתן לבנות קמפיינים שמיועדים לסלולר וטאבלטים, עם אפשרויות טלפוניות נוספות, כמו לחייג ישירות למוקד השירות שלכם מתוך המודעה במקום למלא טופס יצירת קשר. מודעות אלו חוסכות זמן לגולשים מהסלולר ומאפשרות להם מצד אחד לתקשר במהירות עם יותר מרכזי שירות, ומצד שני גורמות לגולשים הגיב למודעות יותר מאשר בגלישה במחשב.

רימרקטינג – גולש שנכנס לאתר שלכם דרך מודעת אדוורדס, אך לא ביצע הזמנה או מילא טופס של יצירת קשר, והמשיך לאתרים אחרים, יכול להיתקל בבאנר של השירות או המוצר שלכם, שילווה אותו במהלך הגלישות שלו עד שיבצע המרה באתר שלכם. ניתן להקים קמפיין רימרקטינג ולקבוע עבורו תמחור לפי כל הפרמטרים הרגילים של מסע פרסום.

הזמנת חדרי מלון או טיסות ישירות מתוצאות החיפוש של גוגל – חלק מהתוספים הרבים שגוגל מוסיפה למודעות האדוורדס שלה במשך הזמן. התפתחויות נוספות מתרחשות כל הזמן וכדאי לעקוב אחרי חידושים וטריקים חדשים שגוגל מציעה בשירותי הפרסום שלה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה